Studnia Smaków

Well of Tastes- Blog kulinarny pewnej Poznanianki

Marcepanowe ciasteczka- wizytówki

Dodaj komentarz

We wtorek poczęstowałam panie, z którymi pracuję w tym samym pokoju dwoma rodzajami ciasteczek. Jednej z pań obiecałam, że dzisiaj na blogu pojawi się przepis na marcepanowe ciasteczka- wizytówki. Są fantastyczne! Kruche z delikatnym marcepanowym smakiem. Niewiele rosną w trakcie pieczenia więc odciśnięty napis zachowuje swój kształt. Tym razem na ciasteczkach umieściłam życzenia „Miłego dnia” jednak mogą być świetnym pomysłem na oryginalną wizytówkę. Dzisiaj upiekłam drugą partię żeby móc je sfotografować i dopiero zgrywając zdjęcia na komputer zauważyłam, że nie dorobiłam ukośnej kreseczki przy literce „l” żeby powstało „ł”… No cóż…obiecałam przepis więc go dzisiaj publikuję a przy najbliższej okazji zrobię zdjęcia bez błędu. Przygotowanie ciasteczek zajmuje chwilkę i jest bardzo proste. Każdy sobie poradzi. Przepis pochodzi z ulotki dołączonej do foremkowego alfabetu. Polecam!

składniki:

  • 250 g mąki
  • 1 żółtko
  • 100 g masy marcepanowej
  • 150 g zimnego masła
  • 50 g cukru pudru
  1. Wszystkie składniki należy posiekać nożem lub wyrobić mikserem a następnie szybko zagnieść.
  2. Ciasto rozwałkować, wyciąć kształty i odcisnąć wybrany przez nas tekst.
  3. Przed pieczenie wycięte ciastka schłodzić w lodówce przez 15 minut.
  4. Piec w piekarniku nagrzanym do 180ºC przez 12-15 minut (do momentu aż ciastka nabiorą złotego koloru).

DSC_1230

DSC_1232

 

Bon Appétit! Smacznego! Enjoy!

🙂

Skomentuj

