Studnia Smaków

Well of Tastes- Blog kulinarny pewnej Poznanianki

Gazpacho pomidorowe i Gruszka z fartuszka w mojej kuchni

Dodaj komentarz

Jakiś czas temu w ramach cyklu „Zaglądam w garnki” odwiedziła mnie Marysia prowadząca blog Gruszka z fartuszka. Krótko po tym jak wysłałam do niej maila z zaproszeniem zaczęłam się zastanawiać czy to w ogóle dobry pomysł… 😀 Co ja jej pokażę?! Co ugotuję?! Kilka razy termin naszego spotkania ulegał zmianie. Aż w końcu gdy Marysia miała do mnie przyjść to dzień był strasznie upalny  a co za tym idzie w mojej kuchni było bardzo gorąco…Muszę przyznać, że to pogoda wpłynęła na ostateczne menu.

Marysia ugasiła pragnienie schłodzoną lemoniadą ogórkowo- cytrynową, która podobno była bardzo dobra. 😉 Po przepis na nią zapraszam w poniedziałek. 🙂 Miałyśmy zacząć kulinarną ucztę od bezmącznego ciasta czekoladowego z bitą śmietaną oraz owocami ale… kremówka się nie ubiła… 😦 Nie mam pojęcia jak to się stało, że nie kupiłam drugiej zapasowej. 😀 Nastąpiła szybka zmiana planu. Usmażyłam grzanki i podałam do stołu razem z gazpacho pomidorowym ozdobionym bazylią drobnolistną oraz chipsem pomidorowym. Idealne danie na gorące dni, kiedy nie chce się gotować. Smaczne, pełne witamin i aromatyczne. Moje na dodatek było pikantne a to za sprawą pasty z chili. 😀 

Rozmawiałyśmy na różne tematy związane z gotowaniem m.in. o naszych kulinarnych autorytetach. Hm… wymieniłam tylko zagranicznych a przecież z Polski to np. Wojciech Modest Amaro. Co ciekawe przy zaglądaniu do szafek w kuchni okazało się, że Marysia nie zna ani jednej z moich książek kucharskich i o tematyce kulinarnej. Z jednej strony byłam zaskoczona a z drugiej strony nie ma co się dziwić bo książek kucharskich jest mnóstwo i nie sposób mieć je wszystkie w domu. 🙂 

Marysia przyniosła mi paczuszkę z upominkami od LuksPomady  i od Zotter. Znalazłam w niej m.in.:

  • ciemną czekoladę z szampanem
  • ciemną czeko z czerwonym winem i rodzynkami
  • ciemną czeko z tradycyjnym nugatem
  • konfiturę z rabarbaru
  • konfiturę z czerwonej porzeczki
  • polski korzenny czatni z pomidorów

Spotkanie zakończyłyśmy ciastem czekoladowym, które zjadłyśmy z konfiturą z czerwonej porzeczki, którą dostałam oraz ze świeżymi owocami. Przepis na ciasto pojawi się pewnie we wtorek. Serdecznie zapraszam bo moim zdaniem jest pyszne. 😉

A teraz czas na gazpacho pomidorowe. 

składniki:

  • 0,5 kg pomidorów
  • 1 duża papryka
  • 1-2 ząbki czosnku
  • 1 średniej wielkości cebula
  • 1/4- 1/3 łyżeczki pasty z chili
  • kilka liści świeżej bazylii
  • sól i pieprz do smaku
  1. Pomidory należy umyć, sparzyć a następnie obrać ze skórki i usunąć pestki.
  2. Paprykę, cebule oraz czosnek umyć, usunąć niepotrzebne fragmenty a następnie pokroić na mniejsze części.
  3. Warzywa oraz bazylię zmiksować, dodać pastę z chili i wymieszać.
  4. Doprawić solą oraz pieprzem do smaku.
  5. Odstawić do lodówki żeby gazpacho się schłodziło.
  6. Podawać z grzankami czosnkowymi.

DSC_0911

 

Zdjęcie zrobiła Marysia. 🙂

 

Skomentuj

