Studnia Smaków

Well of Tastes- Blog kulinarny pewnej Poznanianki

Beza Pavlovej

8 komentarzy

Po dłuższej nieobecności tutaj związanej z różnymi życiowymi zmianami powracam z bezą Pavlovej. O historii tego deseru pisałam już tutaj-klik . Małgosia prowadząca blog Smaki Alzacji zaproponowała w grupie Wielkopolskich Blogerów Kulinarnych żebyśmy z okazji Dnia Dziecka upiekły Pavlovy i tego samego dnia opublikowały przepisy. U mnie w domu wszyscy uwielbiają i bezy i owoce więc od razu wyraziłam chęć wzięcia udziału w tym spontanie.😀 Jestem ciekawa z jakimi owocami dziewczyny przygotują sw0je desery.🙂 Ja zdecydowałam się na truskawki, główne bohaterki rozpoczynającego się dzisiaj miesiąca czerwca. Część truskawek jest z marynatą z soku z cytryny i śweżej bazylii, a część jest świeża. Polecam! 

Aha, muszę dodać, że pęknięcia na bezie wynikają z przygniecenia jej przez siatkę z zakupami pewnej Pani w autobusie. Jechałam z nią do domu by ozdobić ją śmietaną i truskawkami z siostrą i potem zjeść z całą rodzinką. Niestety autobus prowadził jakiś wariat a nie kierowca… 

W akcji brały udział oprócz mnie następujące blogerki:

składniki: 

  • 4 białka
  • 200 g cukru
  • 250 g truskawek
  • kilka liści świeżej bazylii
  • 1 łyżeczka cukru (ewentualnie)
  • 250 ml śmietany 30%- kremówka
  • 1-2 łyżki cukru
  1. Białka ubić na sztywną pianę. Stopniowo dodawać cukier i dalej ubijać.
  2. Na papierze do pieczenia należy narysować okrąg o średnicy 23 cm. Pianę wyłożyć na pergamin. Piec, a w zasadzie suszyć w piekarniku nagrzanym do 100°C. Po 2-2,5 godzinie wyłączyć piekarnik. Bezę zostawić w stygnącym piekarniku do dalszego suszenia.
  3. Godzinę przed podaniem do stołu, połowę umytych truskawek pokroić w kostkę i przesypać do miseczki.
  4. Do truskawek dodać posiekane drobno listki bazylii oraz łyżeczkę cukru jeśli truskawki są zbyt kwaśne. Odstawić na godzinkę.
  5. Ubić bitą śmietanę na sztywną pianę, dodać cukier i znowu ubić.
  6. Na bezowy spód nałożyć bitą śmietanę, następnie truskawki z marynaty i świeże truskawki pokrojone na połówki.
  7. Podawać do stołu od razu po zrobieniu lub po krótkim schłodzeniu w lodówce.

beza2

beza3

beza1

Bon Appétit! Smacznego!

8 thoughts on “Beza Pavlovej

  1. piękna🙂 też mam z truskawkami😀 na moją nikt nie usiadł a też ma pęknięcia😀 dziękuję za wspólne pieczenie!

  2. W końcu do nas dołączyłaś🙂
    Idealna, klasyczna Pavlova.
    Ja wprawdzie nie z Wielkopolski ale też piekłam dzisiaj z Wami Pavlovą.

  3. Pingback: Pavlova z bitą śmietaną i owocami - Damsko-męskie spojrzenie na kuchnię i dom

  4. Dziękuję za udział:) Beza przecudna!

Skomentuj

