Studnia Smaków

Well of Tastes- Blog kulinarny pewnej Poznanianki

Sałatka z żółtym kalafiorem

3 komentarzy

Zdjęcie, które znajduje się pod tekstem znalazłam dzisiaj gdzieś w czeluściach komputera… Od czasu kiedy je zrobiłam minęły chyba dwa miesiące. Niemniej jednak postanowiłam podzielić się z Wami tym przepisem bo jest idealny do ożywienia szarych dni… Żółty kalafior znalazłam na jednym z poznańskich targów i stwierdziłam, że przyrządzę z niego jakieś świeże danie z surowych składników, żeby nie stracić jego pięknego koloru. Równie dobrze można wykorzystać zwykły biały kalafior. Zapewniam, że smak sałatki nie ulegnie zmianie.🙂 Polecam!

składniki:

  • 1 żółty kalafior (lub 1/2 większego białego kalafiora) 
  • 1 sałata lodowa
  • 3-4 pomidory
  • sól, pieprz
  • sos czosnkowy (oczywiście domowej roboty ;-))
  1. Kalafior należy sparzyć gorącą wodą a następnie podzielić na mniejsze „różyczki”.
  2. Umyte pomidory pokroić w kostkę i dodać do kalafiora.
  3. Sałatę również pokroić, porozrywać na małe kawałki i dodać do pozostałych składników.
  4. Doprawić solą i pieprzem.
  5. Obowiązkowo podawać z sosem czosnkowym.

żółty kalafior

3 thoughts on “Sałatka z żółtym kalafiorem

  1. O, jakie słoneczne kolory i ciekawe smaki ! Przydadzą się w tych szarych dniach🙂

  2. nie wiedziałam że są żółte kalfiory!

Skomentuj

