Studnia Smaków

Well of Tastes- Blog kulinarny pewnej Poznanianki

Ciasto dyniowe

19 komentarzy

Ostatnio na pl. Wielkopolskim kupiłam dynię Hokkaido Uchiki Kuri (Red Kuri). Jest  to odmiana o ciemnopomarańczowej skórce i takim samym miąższu. Zawiera dużo karotenu. Nadaje potrawom piękny kolor, dlatego też postanowiłam upiec z niej ciasto. Jest delikatne, wilgotne o lekko korzennym smaku. Zdecydowanie polecam!

składniki:

  • 200 g masła
  • 210 g cukru
  • 1 opakowanie cukru z prawdziwą wanilią
  • 1/4 łyżeczki przyprawy korzennej
  • 3 jajka
  • 250 g przesianej mąki
  • 2,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • skórka z 1 cytryny
  • 125 g dyniowego purée

polewa:

  • tabliczka białej czekolady
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 1 łyżka purée dyniowego (dzięki temu polewa nabierze słonecznego koloru)
  1. Kawałek dyni włożyć do piekarnika nagrzanego do 180 º C na około 40 minut. Następnie zmiksować na gładkie puree ( w przypadku dyni hokkaido można użyć również skórkę, jeśli jest brzydka i nie nadaje się do użytku to miąższ należy zebrać łyżką).
  2. Masło należy rozpuścić, dodać oba cukry oraz przyprawę. Wymieszać i zestawić z ognia.
  3. Do tak powstałej masy dodać purée dyniowe, otartą skórkę z cytryny oraz żółtka i dokładnie wymieszać.
  4. Dosypać mąkę i proszek do pieczenia i ponownie wymieszać.
  5. Białka należy ubić na sztywną pianę a następnie delikatnie połączyć z resztą ciasta.
  6. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 ° C do momentu tzw. suchego patyczka (piekłam bez termoobiegu przez ponad godzinę).

Bon Appétit! Smacznego!

🙂

19 thoughts on “Ciasto dyniowe

  1. na pewno, kolejną porcję dyni przerobię właśnie na to ciasto 😉 dziękuję za przepis 😉

  2. Wygląda pychotkowo 🙂

  3. wygląda pysznie!

  4. Pingback: Ciasto dyniowe | arabeskawaniliowa

  5. Właśnie się piecze!

  6. Zrobiłam pysznie było dzięki za przepis.

  7. brzmi apetycznie:) lubię „warzywne” ciasta:) zajrzyj też do mnie na bezglutenowe muffinki marchewkowe:

    http://kopalniasmaku.pl/przepisy/137-100120-bezglutenowe_muffinki_marchewkowe.html

    Pozdrowienia!

  8. Ciasto z tego przepisu piekę od zeszłego roku jak tylko mam dynię. Własnie wstawiłam kolejne do piekarnika i czekam aż się upiecze. Moja córka przepada za nim. Jak tylko odwiedza mnie to zawsze na wyjazd do akademika zabiera to ciasto. Ps. zdradzę jeszcze, że mam zamrożoną ugotowaną dynię jakby mi zabrakło świeżej. Pozdrawiam Małgo.

    • My z mamą też mamy zamrożoną dynię. 🙂 Bardzo się cieszę, że ciasto smakuje. Dziękuję za komentarz i zapraszam do kolejnych odwiedzin na blogu. Pozdrawiam! 🙂

  9. Witam,czy to wszystko ma być mieszane łyżką czy mikserem.Pozdrawiam Halina

Skomentuj

