Studnia Smaków

Well of Tastes- Blog kulinarny pewnej Poznanianki

Placki ziemniaczane z ziołami

Dodaj komentarz

Kilka dni temu A. zapytał się dlaczego tych placków nie ma jeszcze w Studni, skoro według mnie są takie pyszne. Czy są zbyt zwyczajne? Odpowiedziałam, że nie. Są nadzwyczajne! I z tego właśnie powodu chciałam je zachować tylko dla siebie. Z niektórymi przepisami tak jest, że chcielibyśmy żeby zostały naszą tajemnicą. Tak jest w przypadku bohaterów dzisiejszego wpisu. U mnie w domu plendze czyli placki ziemniaczane jadło się zawsze na słodko- tylko z cukrem.🙂 Pewnego dnia kiedy nie miałam żadnego pomysłu na obiad, po prostu pustka w głowie A. podał mi przepis na placki ziemniaczane z ziołami. I to było jak olśnienie! Moim zdaniem są naprawdę genialne! Nie będę sknerą i tak jak kiedyś A. podzielił się ze mną tym przepisem, tak i ja dzisiaj  podzielę się nim z Wami. Polecam!
składniki:
 
  • 1 kg ziemniaków
  • 1 duża cebula
  • 2 duże ząbki czosnku
  • 1 jajko
  • 1 łyżka mąki
  • sól i pieprz do smaku
  • przyprawy:
    • bazylia
    • tymianek
    • oregano
    • majeranek (wszystkie te 4 przyprawy powinny być w tej samej ilości i łącznie dać 1 łyżkę przypraw)
  1. Ziemniaki obrać, opłukać i zetrzeć na tarce. Odcisnąć z nich sok i zlać go do jakiejś szklanki.
  2. Cebulę oraz czosnek również zetrzeć na tarce a nie kroić.
  3. Dodać do ziemniaków razem z jajkiem, mąką, przyprawami, solą i pieprzem. Przyprawy dodajemy rozcierajac je w dłoniach. Dokładnie wymieszać.
  4. Odlać sok  a skrobię, która się osadziła na dnie szklanki dodać do ziemniaczanej masy.
  5. Na patelni rozgrzać tłuszcz, nakładać porcje masy ziemniaczanej i smażyć na złocisty kolor.
 Podawać z twarogiem wymieszanym z kwaśną śmietaną, cebulą pokrojoną w kostkę i/lub ze szczypiorkiem. Oczywiście doprawionym solą i pieprzem do smaku.🙂
Bon Appétit! Smacznego!
Ja ostatnio podałam je tylko z kwaśną śmietaną doprawioną solą i pieprzem oraz wymieszaną z posiekanym szczypiorkiem, ale polecam zdecydowanie dodać jeszcze twaróg i cebulę.🙂

Skomentuj

