Studnia Smaków

Well of Tastes- Blog kulinarny pewnej Poznanianki

Pancakes

3 komentarzy

Od dawna nie robiłam amerykańskich pancakes’ ów. Przypomniała mi o nich ciocia, która przygotowała je na podwieczorek. Są również świetnym pomysłem na śniadanie. W Kanadzie najczęściej polewa się je syropem klonowym, ale równie dobrze smakują posypane cukrem pudrem bądź też z dżemem, bitą śmietaną, owocami, nutellą. Dobór dodatków zależy od upodobań osób, które będą je jadły. Są pulchne i lekkie. Z podanej niżej ilości składników wychodzi ok 15 pancakes.  Polecam!

składniki:

  • 1 szkl mąki
  • 3/4 szkl mleka  ( ja użyłam 3/4 szkl jogurtu naturalnego i na końcu po wymieszaniu wszystkich składników dodałam trochę mleka żeby rozrzedzić ciasto)
  • 1 jajko
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki cukru pudru
  • szczypta soli
  • 38 g rozpuszczonego masła i ostudzonego masła
  1. Wszystkie składniki wymieszać. 
  2. Na patelni teflonowej można smażyć bez tłuszczu. 
  3. Podawać z ulubionymi dodatkami. 
Bon Appétit! Smacznego!
🙂

3 thoughts on “Pancakes

  1. Ja lubię z bita śmietaną, brzoskwiniami i nutellą, albo z butellą i malinami, albo poprostu z dobrym dżemem! Doskonałe…

  2. albo z serem czekoladowym (dla niewtajemniczonych to nutella wg pewnej 3-latki)😀

  3. A ja zrobiłam z borówkami, wyszły pyszne!🙂

Skomentuj

