Studnia Smaków

Well of Tastes- Blog kulinarny pewnej Poznanianki

Penne ze szpinakiem i kurczakiem w sosie śmietanowym

Dodaj komentarz

Gdy moje młodsze rodzeństwo zobaczyło dzisiaj w kuchni jaki obiad przygotowuję to stwierdziło, że chyba się starzeję.😀 A to dlatego, że zawsze byłam zagorzałą przeciwniczką szpinaku. Nie lubiłam zapachu ani smaku szpinaku. Sam widok rozmrażającego się szpinaku mnie odrzucał. Jak już pisałam w poprzednim wpisie ostatnio na jednym z poznańskich rynków udało mi się znaleźć świeży szpinak. Kupiłam go w celu poeksperymentowania z nim i stwierdzenia czy rzeczywiście jest taki okropny jak wszyscy go malują. Otóż nie jest. Ma zdecydowanie lepszy smak niż ten kupowany jako mrożony.😉 Dodałam go do penne z kurczakiem w sosie śmietanowym z pomidorami. Smak podkreśla szczypta gałki muszkatołowej. Polecam!

składniki:

  • 2 pojedyncze piersi z kurczaka
  • 1 pomidor
  • 1 duży ząbek czosnku lub 2 małe ( ja użyłam 1 dużego- 8g)
  • 100 ml śmietany kremówki 30 %
  • 1 łyżka kwaśnej śmietany 12 %
  • 150 g liści świeżego szpinaku (bez ogonków liściowych)
  • szczypta świeżo startej gałki muszkatołowej
  • sól i świeżo mielony pieprz- do smaku
  1. Umyty i grubo pokrojony szpinak podsmażyć lekko na małej ilości tłuszczu. Kiedy liście zmiękną przełożyć na sitko, żeby odciekły, ponieważ w trakcie smażenia puszczą dużą ilość wody.
  2. Mięso pokrojone na kawałki, posolić oraz posypać świeżo zmielonym pieprzem. Podsmażyć na patelni.
  3. Do mięsa dodać pokrojonego w kostkę pomidora oraz czosnek.
  4. W międzyczasie makaron penne ugotować al dente.
  5. Do podsmażonego mięsa z pomidorami oraz czosnkiem wlać kremówkę i cały czas mieszać, dodać kwaśną śmietanę i również mieszać. Doprawić solą, pieprzem i gałką muszkatołową. Dodać makaron oraz odcedzony szpinak i wymieszać.

Bon Appétit! Smacznego!

Skomentuj

