Studnia Smaków

Well of Tastes- Blog kulinarny pewnej Poznanianki

Surówka z kiszonej kapusty

Dodaj komentarz

Zanim w Studni Smaków pojawią się przepisy na wiosenne potrawy z użyciem świeżych warzyw m.in. szparagów to chciałabym napisać o surówce z kiszonej kapusty. Mam do niej szczególny sentyment, ponieważ to jeden ze smaków mojego dzieciństwa. Kojarzy mi się z obiadami, które przygotowywałam razem z dziadkiem. Dziadek robił ją najczęściej wtedy kiedy na obiad miały być jakieś kluski np. szare. Niestety nie pamiętam w czym tkwiła tajemnica, ale dziadkowe kluski były najlepsze na świecie. Nikt nigdy nie zrobił lepszych – przynajmniej ja nie miałam okazji lepszych spróbować.🙂 Wracając do tematu głównego tego wpisu to jest to bardzo prosta surówka, trochę taka „zimowa”.🙂  Jest pyszna, dlatego naprawdę polecam!🙂

składniki:

  • 30 dag kwaszonej kapusty
  • 1 duża marchew
  • 3/4 jabłka
  • 1/4 cebuli
  • sól
  • pieprz świeżo mielony
  • 1/2 łyżeczki cukru
  1. Kiszoną kapustę należy drobno pokroić.
  2. Marchew i jabłko umyć, obrać i zetrzeć na tarce (na dużych oczkach ).
  3. 1/4 cebuli drobno pokroić.
  4. Wszystkie składniki wymieszać w misce.
  5. Doprawić solą i pieprzem do smaku.
  6. Można dodać kilka kropel oliwy, ale nie trzeba.

Bon Appétit! Smacznego!

Skomentuj

