Studnia Smaków

Well of Tastes- Blog kulinarny pewnej Poznanianki

Ciasteczka korzenne

Dodaj komentarz

Dzisiejszy wpis zacznę od tego, że jestem przeciwna notorycznemu powielaniu na blogu przepisów z innych blogów, ponieważ jest to kompletnie pozbawione sensu. Chociaż niektóre kulinarne blogi tylko dzięki temu istnieją.😉 Dzisiaj wyjątkowo przedstawię Wam przepis na kruche, korzenne ciasteczka, który znalazłam na blogu Mała cukierenka. W ostatni piątek trafiłam na ten przepis przypadkowo, krótko po tym jak autorka tego bloga, zamieściła go w Małej cukierence. Chwilkę później byłam już w kuchni, robiłam ciasto, wykrawałam różne kształty a następnie ciasteczka piekły się w piekarniku. Co mnie w nich urzekło? Co zwróciło moją uwagę? Ciasto robi się niesamowicie szybko, smak oraz zapach pełen jest korzennych aromatów, są kruche, maślane, a przede wszystkim nie twardnieją tak jak pierniczki. Zachowują swoją kruchość cały czas,  od razu po upieczeniu nadają się do jedzenia, poczęstowania nimi gości. Polecam tym, którzy nie mają czasu na wcześniejsze przygotowanie pierniczków albo zapomnieli o nich, a chcieliby w czasie Świąt mieć jakieś korzenne smakołyki.🙂

składniki:

  • 300 g mąki
  • 110 g cukru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego- 16 g
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1/2 łyżeczki zmielonych goździków
  • 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 1/2 łyżeczki imbiru
  • 200g zimnego masła
  • 1 jajko
  1. Wszystkie suche składniki wsypać do miski.
  2. Masło pokroić na drobne kawałki, a następnie razem z jajkiem dodać do pozostałych składników.
  3. Rozcierać palcami, a następnie szybko zagnieść.
  4. Gotowe ciasto należy na około 30 minut wstawić do lodówki.
  5. Po wyjęciu z lodówki zagnieść, a następnie rozwałkować na grubość ok. 1 cm. Wycinać różne wzory i układać ciasteczka na blaszce wyłożonej pergaminem.
  6. Piec w piekarniku nagrzanym do 160 °C przez 15 minut.

Moje uwagi:

– autorka Małej cukierenki do ciasteczek dodała aromat rumowy, nie wszyscy u mnie w domu go lubią, więc pominęłam go przy robieniu ciasta, ale dodałam troszkę więcej przypraw.

– należy pamiętać o tym, że robiąc kruche ciasteczka powinno się jak najkrócej wyrabiać ciasto rękami. Im dłużej będziemy to robić, tym ciastka po upieczeniu będą twardsze. Można ciasto wymieszać mikserem, tak jak ja to zrobiłam, a następnie szybko i krótko zagnieść.

– ciasteczka po ostygnięciu można polać rozpuszczoną w kąpieli wodnej czekoladą deserową, ale bez niej smakują równie dobrze🙂

– zdjęcie ciasteczek pojawi się rano

Bon Appétit! Smacznego!

Skomentuj

