Studnia Smaków

Well of Tastes- Blog kulinarny pewnej Poznanianki

Polska złota jesień, pomidorówka i wytrawny placek

Dodaj komentarz

W tym roku jesień zaskoczyła wszystkich swoim pięknem. Choć najbardziej taką lubię, czyli złotą, słoneczną, kolorową to i tak wpadłam w swego rodzaju fascynację, jakbym nigdy takiej jesieni nie widziała. Łapałam jesienne promienie słońca, kolorowe drzewa w kadrach zdjęć.😀  Nawet 1.11 dopisała pogoda. Pierwszego listopada czekała nas długa wyprawa: Poznań- Szubin- Mrocza- Wyrzysk- Poznań. Wyjazd wcześnie  rano, przed 7 i powrót późnym popołudniem. Poprzedniego dnia wieczorem postanowiłam przygotować jakieś jedzenie na drogę. Pożywne i rozgrzewające. Oprócz herbaty w termosie i kanapek na śniadanie jedzone w drodze, zrobiłam szybką wersję zupy pomidorowej. Zamiast makaronu do pomidorówki upiekłam wytrawny „placek”- pomysł na placek zaczerpnęłam od Rachel Allen, ale postanowiłam wykorzystać inne składniki, tak żeby pasowały do zupy.

Szybka zupa pomidorowa

składniki:

  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 2 pomidory
  • 2-3 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 3 marchewki
  • 2 pietruszki
  • 1 l wody
  1. Marchew i pietruszki należy obrać, umyć i pokroić w kostkę lub cienkie słupki- żeby szybciej zmiękły. Wrzucić do wody. Zagotować.
  2. Cebulę oraz czosnek, pokroić w kostkę, zrumienić na patelni, a następnie wrzucić do gotującego się wywaru.
  3. Pokrojone na drobne kawałki pomidory, prużyć na patelni z małą ilością wody. Następnie wrzucić do wywaru.
  4. Dodać 2-3 łyżki koncentratu pomidorowego. Doprawić solą i pieprzem- chwilę gotować.
  5. Odstawić do wystygnięcia i zmiksować.

Można zabielić, ale nie trzeba. Zupa, którą przygotowałam miała odpowiednią konsystencję- była gęstsza od zwykłej zupy, ale nie tak gęsta jak krem.

Po przepis na placek zapraszam jutro.

A teraz zachęcam do obejrzenia kilku zdjęć z  wyjazdu.🙂

 

Skomentuj

