Studnia Smaków

Well of Tastes- Blog kulinarny pewnej Poznanianki

Puszyste bułki

Dodaj komentarz

Nie da się ukryć, że w ciągu ostatniego miesiąca bardzo zaniedbałam Studnię smaków, co nie znaczy, że nie gotowałam ani nic nie piekłam. Wręcz przeciwnie:) Zamieszczę kilka przepisów, które wykorzystałam w ostatnim czasie, lub wymyśliłam. Nie zamierzam rezygnować z prowadzenia Studni smaków. O czym będziecie mogli przeczytać w najbliższym czasie na blogu napiszę gdy skończę wrzucanie zaległych przepisów. Ale mogę zdradzić Wam w tajemnicy, że najbliższe przepisy będą związane z majówkami, piknikami, jedzeniem na wynos.

Tyle tytułem wstępu, a teraz czas na powrót do puszystych bułeczek, o których mowa w tytule. Ostatnio dużą frajdę sprawie mi pieczenie najróżniejszych bułek, rogalików. Mają inny, niepowtarzalny smak niż te kupione w sklepie. I jak wielką radość i satysfakcję sprawia dzielenie się z rodziną pieczywem, które samemu się upiekło.🙂

Puszyste bułeczki:

Przepis pochodzi z bloga dorotus76, która podawała przepis na 12-16 bułek. Ja wykorzystałam połowę składników. Wyszło mi 8 bułeczek. Poniżej zamieszczam 1/2 składników- czyli taką ilość jaką ja użyłam.

składniki:

  • 1/2 szkl letniego mleka
  • 55 g miękkiego masła
  • 3 łyżki cukru
  • 1 roztrzepane jajko
  • trochę więcej niż 1/2 łyżeczki soli
  • 2 szkl mąki pszennej
  • 6 g suchych drożdży
  • 1 jajko roztrzepane z 1 łyżką mleka- do posmarowania bułek

Wszystkie składniki należy wymieszać mikserem z przystawką do ciasta drożdżowego lub ręcznie. Jeśli używamy świeżych drożdży to wcześniej należy zrobić zaczyn, jeśli suchych to należy je wymieszać z mąką. Gdy ciasto będzie dobrze wyrobione trzeba przykryć je ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce, żeby podwoiło swoją objętość.

Następnie dzielimy ciasto na 8-10 części (gdy ciasto jest z 2 szkl mąki, lub na 12-16 części- jeśli podwoimy ilość składników i użyjemy 4 szkl mąki). Bułki ułożyć na blasze, należy zostawić około 1 cm odstępu między nimi, przykryć je i odstawić do wyrośnięcia na ok.45 min.- do momentu kiedy podwoją swoją objętość i zetkną się.

Kiedy bułki wyrosną należy posmarować je roztrzepanym jajkiem z mlekiem, wstawić do piekarnika nagrzanego do 185° C i piec przez 20-25 min aż nabiorą złotego koloru. Można przykryć folią aluminiową, żeby w trakcie pieczenia się nie przypiekły.

Bułki z tego przepisu wychodzą naprawdę bardzo puszyste i miękkie oraz przede wszystkim smaczne. Polecam!🙂

Bon Appétit! Smacznego!

Skomentuj

