Studnia Smaków

Well of Tastes- Blog kulinarny pewnej Poznanianki

Bułki czosnkowe

4 komentarzy

W ramach odstresowania przed jednym z egzaminów, a dokładniej z biochemii, postanowiłam upiec bułki. W końcu nic tak nie uspokaja, jak wyrabianie ciasta😛 . W internecie znalazłam ciekawy przepis na bułki z czosnkiem. Przepis został nieco zmodyfikowany, ale pochodzi ze strony http://happyhomebaking.blogspot.com . Muszę się pochwalić, że to były pierwsze bułki, które upiekłam. Uważam, że są bardzo smaczne. Można podawać na ciepło.

składniki:

  • 400 g mąki- jeśli jest to zwykła pszenna typ 450 to trzeba użyć jej nieco więcej, żeby ciasto nie było zbyt rzadkie
  • 260 ml mleka
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 20 g drobnego cukru
  • 30 g roztopionego masła
  • 4 g suchych drożdży
  • 1 jajko roztrzepane z 1 łyżką mleka

 

składniki na nadzienie:

  • 60 g masła
  • 2 łyżeczki posiekanej natki pietruszki- suszonej/świeżej
  • 2 ząbki czosnku

 

Wszystkie składniki należy wrzucić do miski, wymieszać mikserem lub wyrobić ręcznie. Kiedy ciasto będzie dobrze wyrobione i gładkie, przykryć ręczniczkiem i odstawić do wyrośnięcia- podwójna objętość powinna być ( ok.1.5 h) .

Po wyrośnięciu ciasto należy podzielić na 12 części. Ulepić kulki, spłaszczyć i uformować na podłużne bułeczki (podobnie jak się lepi pierożki).  Położyć na blaszce, złączeniem do dołu. Odstawić do wyrośnięcia w ciepłe miejsca, na 30 min.

Składniki nadzienia należy zmiksować na gładką masę.

Po wyrośnięciu bułki posmarować roztrzepanym jajkiem.

Wykonać dość głębokie nacięcie i nałożyć nadzienie.

 

Bułki należy piec w piekarniku, w temperaturze 180°C, przez 15 min- aż nabiorą złotego koloru.

Bon Appétit! Smacznego!

4 thoughts on “Bułki czosnkowe

  1. Już dawno miałem ochotę skorzystać z tego przepisu i wczoraj wreszcie znalazłem na to czas.Jako że jest nas w domu osób 5 pomyślałem sobie,że w przypadku sukcesu może dla mnie bułeczki zabraknąć,a że miałem na nią chrapkę od dawna, pomnożyłem ilość składników x 2. Pierwsza partia wyjęta z piekarnika (zapach) oderwała od monitorów moje dzieci i bułeczki nie zdążyły ostygnąć. Zapach drugiej partii był tak silny ,że przyciągnął do nas przyjaciół z drugiego końca miasta. Dobrze że zdążyłem odłożyć obiecane 4 bułeczki na spróbowanie dla moich rodziców,bo dziś musiałbym piec od nowa.Dziś po czosnkowych bułeczkach pozostało tylko wspomnienie.
    Dzięki Agóś , przepis jest super.

Skomentuj

