Studnia Smaków

Well of Tastes- Blog kulinarny pewnej Poznanianki

Bajecznie prosta szarlotka;)

7 komentarzy

Kończy się lato, zbliża się jesień,  a więc czas na szarlotkę. W związku z tym, że już wypróbowałam przepisy, które były na to ciasto gdzieś tam zapisane  u mnie w domu, postanowiłam znaleźć nowy. I….znalazłam! Bajecznie prosty… Jest to tzw. szarlotka sypana.

Składniki:

  • 1szkl mąki tortowej
  • 1szkl cukru (ilość zależy od smaku jabłek)
  • 1szkl kaszki mannej
  • szczypta cynamonu/ chyba, że ktoś nie lubi
  • 1,5 czubatej łyżki proszku do pieczenia
  • 1,5kg jabłek (ja użyłam Antonówki- kwaśna)
  • 3/4 kostki masła

Podane wyżej składniki są przeznaczone do pieczenia na tortownicy o średnicy 23 cm, ja piekłam w prostokątnej formie, większej nieco, więc zwiększyłam ilość o połowę.

  1. Cukier, mąkę, kaszę i proszek należy połączyć i podzielić na 3 części.
  2. Jabłka obrać, następnie zetrzeć na tarce- najlepiej na dużych oczkach.
  3. Jedną część suchych składników wysypujemyna dno formy, nastepnie kładziemy jabłka, potem drugą część suchych skł., znowu jabłka i ostatnia część suchych składników. Na wierzch kładziemy starte na dużych oczkach masło. Każdą warstwę można posypać cynamonem. Ja zrobiłam pół na pół- pół formy z cynamonem i pół bez, ponieważ mama nie lubi;)
  4. Pieczemy w temp. 160°C, przez około 1h.

Przepis znalazłam na blogu p.Doroty.

Topiące się masło i sok z jabłek doprowadzą do sklejenia się suchych składników.

studniasmakow.wordpress.com

Wierzch jest chrupki, a szarlotka pyszna.

Bon Appétit!

7 thoughts on “Bajecznie prosta szarlotka;)

  1. Agusia a gwarantujesz,że mi też uda się ta szarlotka?:)

  2. po przeczytaniu tego przepisu następnego dnia zrobiłam moją pierwszą szarlotkę i wiesz co- wszystkim smakowała Podałam ją na ciepło z lodami i bitą śmietaną-pycha😀 szybko, prosto i smacznie🙂 dzięki Aguś

  3. i to jest to co tygrysy lubią najbardziej :):))))))

Skomentuj

